تیموتی مورگ ؛ افسانه ای در معامله گری


تیموتی مورگ

تیموتی مورگ در هجدهم ژانویه 1952 در یک خانواده مسیحی سفید پوست آمریکایی بدنیا آمده است.هم اکنون او 61 سال سن دارد و در Prescott   آریزونا زندگی میکند و قبلا در riverwoods , winnteka زندگی میکرده است .گاهی اوقات او را به اسم تیم مورگ هم نام میبرند .او اکنون در آکادمی marketgeometry  به عنوان رییس و موسس مشغول بکار است.

 

مورگ فارق التحصیل دانشگاه شیکاگو می باشد . اودر سال 1980 ازدواج کرده است و درآمد خود را حدودا 100 تا 150 هزار دلار  اظهار کرده است.
تیموتی مورگ از شاگردان موفق استاد اندروز است که بعد از دکتر اندروز  تلاش زیادی برای معرفی و گسترش  این متد نیوتونی انجام داده اند .مورگ علاوه بر اینکه یک معامله گر بزرگ و موفق میباشد یک  نویسنده ، مدرس و مربی حرفه ای نیز میباشد که نویسنده کتاب های مهمی مثل  ” معامله گری با خط میانی ” و ” نقشه برداری  از بازار ” میباشند. در این کتاب ها  سعی در گسترش قانون سوم نیوتن شده است تا معامله گران بتوانند با خطوط میانی دکتر اندروز  و نحوه درست نقشه برداری  از بازار آشنا بشوند . البته سبکی که آقای تیموتی مورگ  استفاده میکنند یک سبک شخصی هست و  سعی شده به شکل ایده آل قانون عمل-عکس العمل  مورد استفاده قرار بگیرد.
پرفسور تیموتی مورگ در این 35 سال معامله گری حرفه ای خود صاحب یک  شرکت خصوصی  مدیریت پول و سرمایه بنام  Blackstone Capital هم میباشد که برای چندین شرکت بزرگ اوراق بهادار  در داخل و خارج آمریکا  مشاوره برای سبد گردانی  انجام میدهند.

در  دهه 1980-1990 موفق به آموزش  معامله گرانی  برای موسسات  بزرگی مثل  jp morgan   و  golden sachs  شده است.  او یکی از  بهترین و بزرگترین معامله گران بازار  ارز که موقعیت های معامله چند ملیارد دلاری  را انجام میدهد .
همانطور که بالا گفته شد  علاوه بر معامله گری حرفه ای خود  یک مربی بسیار حرفه ای است  که توانسته در یک گروه صد نفره از معامله گران موفق CBOT , CME    را آنلاین آموزش دهد.
استاد تیموتی مورگ  سخنران ثابت نمایشگاه ها برتری  است که در حوزه معامله گری در سراسر دنیا برگزار میشود. همیچنین وی  نویسنده مقاله های  مهمی برای وبسایت بزرگ moneyshow  و همچین یک نویسنده ستون ثابت در  msn  است که بصورت هفتگی  در آن مطالب خود را به اشتراک میگذارد .

یکی از معروفترین پیش بینی های مورگ در یکی از نمایشگاه برگزار شده در لاس وگاس آمریکا بود که توانسته بود سقوط شاخص بازار بورس آمریکا را پیش بینی کند . بعد از این  پیش بینی دقیق که اتفاق افتاد توجهات بسیاری را در سراسر دنیا به خود جلب کرد . ( بی جهت نیست که او  را بزرگترین معامله گر فارکس میشناسند ).


مورگ

هادی دیندار

برچسب‌ها: تیموتی مورگ
مطالب پیشنهاد شده

2 دیدگاه. Leave new

  • تصویر پروفایل شما
    جواد عبدلی
    آوریل 9, 2023 3:44 ب.ظ

    سلام
    کتاب جناب کامران جعفر قلی رو بخونیم کافیه یا حتما کتاب استراتژیهای تیموتی مورگ را هم بخونیم؟
    کتاب استاد جعفر قلی سبک تیموتی مورگ هست ؟

    پاسخ
    • تحلیل بازار بورس و ارز
      تحلیل بازار بورس و ارز
      آوریل 12, 2023 9:22 ق.ظ

      سلام
      من متوجه منظورتون در بحث کافی نمیشم ولی هردوکتاب مطالب مفیدی دارن که هیچ کدوم پیشنیاز اون یکی نیست

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed