پرایس اکشن رفتاری بخش دوم : روند


در بخش پیشین پرایس اکشن رفتاری به ترسیم قاب ساختاری و میدان کارزار پرداختیم. قاب ساختاری را در تایم HTF ترسیم کردیم. در این قسمت برای تعیین روند از تایم فریم TTF استفاده خواهیم کرد.

بازار به صورت کلی دارای سه گونه روند صعودی، نزولی و جانبی یا ساید است. علت این نامگذاری بخاطر نوع حرکت قیمت نسبت به زمان است. برای هر معامله­گری دانستن این نکته بسیار مهم است که روند به کدام سو است تا به اشتباه در جهت مخالف قدرت بازار نیفتد و  با بازار خود را به جنگی که آخر آن پیداست در نیاندازد. در ادامه تعاریف روندهای صعودی، نزولی و ساید آمده است.

1- روند صعودی

اگر دره­ها و قله ها بالاتر از قبلی تشکیل شوند روند صعودی است و هر گاه آخرین و بالاترین دره در روند صعودی رو به پایین شکست روند صعودی باتمام رسیده است.

2- روند نزولی

اگر قله ها و دره­ها پایینتر از قبلی تشکیل شوند روند نزولی است و هر گاه آخرین و پایینترین قله در روند نزولی رو به بالا شکست روند نزولی باتمام رسیده است.

3- رنج یا ساید

هنگامی­که قیمت چهار پیووت یا بیشتر تشکیل دهد  بدون اینکه آخرین قله و دره معتبر را بشکند آنگاه بازار رنج یا ساید است و زمانی به اتمام میر­رسد که قله و دره مذکور بشکند.

در این قسمت شما با گام دوم پلن معاملاتی بر اساس پرایس اکشن رفتاری آشنا شدید.

حال در سایت تحلیل بازار بورس و ارز و در قسمت نمودار­های تحلیلیبر روی چارت جفت ارزهای اصلی گام­های زیر را انجام دهید:

1-تعرف روند در تایم TTF. آیا صعودی است،نزولی  یا رنج است؟

2-اگر روند صعودی بود بالاترین و آخرین دره را علامت بزنید (باید تایید شده باشد).

3-اگر روند نزولی است پایینترین و آخرین قله را علامت بزنید (باید تایید شده باشد).

4-اگر رنج بود بعد از تشکیل پیووت چهارم حمایت و مقاومت بازه رنج را مشخص کنید.

تاکنون دو مطلب قابسازی ساختاری و مشخص کردن وضعیت روند و به طور کلی وضع و حال بازار را پوشش داده ایم در بخش بعدی به تحلیل قوت و ضعف خواهیم پرداخت.

برچسب‌ها: پرایس اکشن رفتاری, تحلیل بازار بورس و ارز, تحلیل تکنیکال, روند, قوانین 5 گانه چنگال اندروز, متد نیوتنی و اندروز
مطالب پیشنهاد شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed