اصول مدیریت سرمایه و استراتژی ها


در زندگی روزمره و در زمینه معاملاتی، “مدیریت پول” در بخش بزرگی از تصمیمات نقش مهمی ایفا می کند. به عنوان یک اصطلاح، مدیریت پول به عنوان فرآیند دانستن جایی که پول می رود، چگونه مصرف می شود و برنامه ای به خوبی ساخته شده برای تسهیل یک پایان خاص تعریف می شود. این که آیا یک خرید غذا در یک فروشگاه مواد غذایی یا فعالیت کردن در بازار سهام ، نیاز به اجرای یک استراتژی مدیریت پول قوی دارد که این کار بخش مهمی از تحقق یک نتیجه مطلوب است.

شناسایی خطر و انتخاب استراتژی مدیریت پول مناسب

  در بازارهای مالی، ریسک ناشی از خطر شرکت در بازار، از دست دادن سرمایه است. اهرم های اعمالی، سودآوری بالقوه و هزینه تجارت، همه عوامل است که به خطر در شرایط خاص تجاری کمک می کند. معامله در حاشیه می تواند منجر به زیان هایی شود که بیش از مبلغ سپرده شده است.

اصول مدیریت پول خطری را معرفی می کند که از منظر معامله گر به روش متداول معامله و سرمایه تجاری می پردازند. مهم است که به یاد داشته باشید که نتیجه یک معامله خاص به متغیرهای بسیاری وابسته است و تا پایان آن،دارای عدم اطمینان است. در هر معامله، عنصر ریسک بسیار واقعی است و هیچ کس نمی تواند سرمایه را در برابر ضرر تضمین کند. از طریق استفاده از یک استراتژی مدیریت پولی خوب ، می توان خطرات را کاهش داد، اما این خطر هیچگاه ریشه کن نمی شود.

انتخاب یک استراتژی مدیریت پولی جامع برای معاملات می تواند یک تلاش سخت و چالش انگیز باشد. استراتژی ها به شدت متفاوت هستند و وابسته به سیستم یا روش معامله هستند، با این وجود، صرف نظر از شرایطی که در معرض معاملات قرار دارد، استراتژی مدیریت پول باید به طور واضح به سوالات زیر پاسخ دهد:

  • چه مقدار از حساب معاملاتی مجازاست برای یک معامله خاص اختصاص داده شود؟
  • در صورت از ضرر، چقدر سرمایه برای ادامه فعالیت های معاملاتی در دسترس است؟
  • چه درجه ای از اهرم برای تجارت خاص استفاده می شود؟

هر کدام از این سه سؤال، به بیان هدف اصلی یک استراتژی مدیریت پولی جامع میپردازند: استفاده از سرمایه موجود به نحو کارآمد، افزایش طول عمر در بازار در همین حال که موجب به حداقل رساندن ریسک سرمایه باشد. یک راهبرد مدیریت مؤثر پول، حفظ یکپارچگی روش متداول معامله را حفظ می کند و عمل معاملاتی را بهترین فرصت ممکن برای موفقیت می کند.

اهرم معاملاتی یک شمشیر دو لبه است زیرا می تواند سود و زیان را به طور قابل توجهی افزایش دهد.


استراتژی های پایه مدیریت پول

همانطور که گفته شده است “هیچ چیز جدیدی در زیر آفتاب وجود ندارد”. این زمانی که در تلاش برای به حداکثر رساندن بازده در یک سیستم معاملاتی از طریق اجرای یک استراتژی مدیریت پولی است قطعا دقیق است. استراتژی ها از تهاجمی به منفعل بسته به تمرکز اولیه رویکرد است. استراتژی های تهاجمی اغلب با استفاده از سود عظیم دوره ای، اهرم بیشتری را به کار می گیرند و استراتژی های منفعل طبیعت محافظه کارانه دارند، زیرا حفظ سرمایه در آنها هدف اصلی است.

ایده ها و دستورالعمل های مختلف با مدیریت پول احتیاطی همراه است. یکی از این مفاهیم، مفهوم معامله مداوم با استفاده از یک ریسک مثبت نسبت به سود است. ریسک نسبت به سود (R: R) مقدار سرمایه ای است که در ابتدا نسبت به سود بالقوه تجارت موفقیت آمیز ریسک می شود.

انتخاب معامله با سود (reward) بیشتر یا برابر با ریسک، یک عمل معمول در بین معامله گران فعال است. با افزایش ریسک بیشتر از سود، برای حفظ سودآوری، میزان بالاتر از معاملات موفق ضروری است. برعکس، اگر بازده بالقوه در یک معامله موفق چندین برابر ریسک اولیه باشد، یک معامله گر به نرخ بالای معاملات موفق نیازی ندارد.

مديريت مناسب پول، انجام يک کار کوچک نيست و همچنان يکي از بزرگترين چالش هايي است که يک بازرگان يا سرمايه گذار فعال با آن مواجه است. با این حال، از طریق توسعه اهداف واقع بینانه و استفاده از مفاهیمی نظیر ریسک مثبت و سود ، طیف گسترده ای از استراتژی ها می تواند موثر باشد.

در مقالات بعدی ما چند روش مدیریت سرمایه معروف را به شما معرفی خواهیم کرد..


 سعید نیک اختر

مطالب پیشنهاد شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed