تحلیل فاندامنتال فارکس قسمت دوم

در مقاله قبلی تحلیل فاندامنتال فارکس، ابتدا به معرفی تحلیل فاندامنتال پرداختیم و سپس نمودار اقتصاد کلان را برای شما تشریح کردیم. در این ویدیو میخواهیم به شما بگوییم که در تحلیل فاندامنتال ابتدا باید چه سوالاتی را از خود بپرسیم و سپس به بررسی اولین جز نمودار اقتصاد کلان یعنی خانوار ها می پردازیم .

همچنین نکات اصلی ای را که در رابطه با تحلیل فاندامنتال فارکس مطرح کردیم که این بعد از چه نظر میتواند بر بازار تاثیر بگذارد .

خانوار ها در واقع یکی از ارکان اصلی ایفا کننده نقش در اقتصاد هستند که موتور تولید را روشن میکنند. همچنین آنها از طریق دستمزدی که از بنگاه های اقتصادی میگیرند و نحوه خرج کرد آن بر اقتصاد کلان کشور تاثیر میگذارند.

دستمزد خانوار ها در اقتصاد صرف سه کار اصلی می شود.

بخشی از دستمزد خود را به دولت به عنوان مالیات میدهند. بخشی از دستمزد خود را به عنوان پس انداز وارد بازارهای مالی مثل بانک و بورس می کنند. و در نهایت بخش دیگر دستمزد خود را وارد بازار کالا و خدمات کرده و از این بازار برای رفع نیاز های خود استفاده میکنند.

هر اتفاقی که دستمزد دریافتی خانوار ها را تحت تاثیر قرار دهد باعث می شود که تعادلی که خانوار در دستمزد ـ خرجکرد خود ایجاد کرده بهم بخورد و این به نوبه خود میتواند موحب شود که اقتصاد وضعیتش تغییر کند. بطور مثال اگر دولت مالیات خود را بالا ببرد این امر دستمزد تحت تصرف خانوار را تحت تاثیر قرار داده و باعث می شود که در نهایت تقاضا در بازار کالا و خدمات یا پس انداز ملی دچار تغییر شود.

یا اگر بانک مرکزی در نرخ بهره خود تغییرات ایجاد کند این می تواند در تقاضا برای پول در اقتصاد تاثیر بگذارد.

شما می توانید شاخص های مربوط به خانوار ها را که بانک های مرکزی منتشر میکنند در سایت فارکس فکتوری مشاهده کنید.

تحلیل فاندامنتال فارکس قسمت دو

ویدیوی قسمت دوم تحلیل فاندامنتال فارکس



سعید نیک اختر

برچسب‌ها: تحلیل بنیادی بازار بورس و ارز, عملیات بازار آزاد, فاندامنتال بازار های مالی, نرخ بهره اسمی و نرخ بهره واقعی, نرخ ذخیره قانونی بانک‌ها
مطالب پیشنهاد شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed